La Generalitat dóna deu dies per tancar els repetidors de Perenxisa, d'Alginet i la Llosa de RanesLa Generalitat Valenciana va comunicar ahir a ACPV i a la Fundació Ramon Muntaner (fundació vinculada a la primera entitat) que tenen deu dies hàbils a partir de la recepció de l’ordre per al cessament de les emissions del repetidor central de Perenxisa (propietat d’ACPV) i dels reemissors secundaris d’Alginet i la Llosa de Ranes (propietat de la Fundació Ramon Muntaner). Aquests repetidors permeten l’arribada del senyal dels quatre canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a l’àrea metropolitana de València i a àmplies zones de les comarques de la Ribera Alta i la Costera.
[16 / 01 / 2008]
Les Illes fan costat ACPV i els valencians davant el tancament de les emissions de TV3Representants del Grup Ornitològic i de Defensa de la Naturalesa, del Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament de les Illes Balears, del Partit Socialista de Mallorca, d'Unió Mallorquina, de la federació balear d'Esquerra Republicana de Catalunya i d'Esquerra Unida de les Illes Balears, han exemplificat aquest matí, en un acte a Palma, el suport de la societat civil balear a ACPV i la seua lluita per la continuïtat de les emissions de TV3, C33, 3/24 i K3/300 a les comarques valencianes.
[15 / 01 / 2008]
El jutge de Castelló no autoritza el tancament del repetidor del Bartolo i qüestiona la legalitat de l'expedient de la Generalitat contra ACPV i TV3El Tribunal del Contenciós Administratiu número 2 de Castelló ha comunicat avui a ACPV que denega a la Generalitat Valenciana l’entrada al centre emissor que la nostra entitat té al cim del Bartolo, a la Plana Alta. Segons detalla la
resolució judicial, el jutge ha tingut en compte la documentació presentada per ACPV i el fet que l’expedient administratiu de la Generalitat, que sanciona amb 300.000€ la nostra entitat i ordena el cessament de les emissions de TV3 al País Valencià, estiga recorregut davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). De la resolució s’extrau un qüestionament clar sobre la legalitat de l’actuació de la Generalitat Valenciana i deixa a expenses del que resolga el TSJCV una futura decisió.
[10 / 01 / 2008]
ACPV: "La Generalitat valenciana aplica una política de fets consumats donada la feblesa legal de la seua posició respecte a TV3"Mercè Teodoro i Toni Gisbert, advocada i coordinador respectivament d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), han presentat aquest matí en roda de premsa la demanda del recurs (
en pdf) presentada a la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la sanció de 300.000€ i l’ordre de tancament dels seus reemissors a que ha estat sancionada, “il·legament”, per part del govern valencià.
[08 / 01 / 2008]
Milers de persones es concentren a Alcoi i Alacant per demanar la reobertura del repetidor de TV3 de la CarrasquetaAlcoi (18 de gener) i Alacant (19 de gener) han pres el relleu a Gandia i Castelló aquest cap setmana passat. En el cas de la capital de l'Alcoià tots els grup polítics municipals –a excepció del PP– van donar suport a una de les manifestacions més importants celebrades mai a la ciutat, amb l'assistència de més de 2.000 persones.
[07 / 01 / 2008]
ACPV participa als actes del 45è aniversari de l'OCBL'
Obra Cultural Balear va començar el passat dissabte 29 de desembre la campanya d'actes prevists per a la celebració dels seus quaranta-cinc anys d'història. L'entitat es va constituir el 31 de desembre de 1962, data simbòlica que recorda l'entrada de Mallorca dins la cultura catalana, amb la conquesta de Jaume I.
[03 / 01 / 2008]
ACPV se suma a la denúncia contra l'entramat ultra de ValènciaAquesta plataforma naix davant la revifada al País Valencià de la violència ultra, en les seues dues expressions nazi i blavera. La primera de les iniciatives preses pels partits (PSPV-PSOE, EUPV, Bloc i ERPV), sindicats (Intersindical Valenciana) i entitats ciutadanes (ACPV, Ca Revolta, Moviment contra la Intolerància ...) que conformen la plataforma ha estat presentar-se com
acusació popular al sumari obert contra els imputats en l'anomenada Operazió Panzer, la major acció judicial de la democràcia contra pressumptes militants i entramats organitzats neonazis.
[26 / 12 / 2007]
ACPV demana al jutge la nul·litat del tancament de la Carrasqueta per defecte de formaEl gabinet jurídic d’ACPV ha recorregut el tancament sense avís, el passat 9 de desembre, del reemissor que l’entitat té al cim de la Carrasqueta (Alacantí). Com ha recordat Mercè Teodoro, advocada d’ACPV, la interlocutòria del Jutjat Contenciós Administratiu número 1 d’Alacant autoritzava literalment a “procedir a l’exercució forçosa de l’ordre de cessament de le emissions de televisió, mitjançant l’apagada i precinte dels equips corresponents”, però els funcionaris de la Generalitat en compte de limitar-se als termes de l’autorització judicial “procediren al desmuntatge dels equips embolcallant-los en plàstics, i segellant els plàstics i bosses separadament.”
[21 / 12 / 2007]
Milers de persones es manifesten per TV3 i la llibertat d'expressióMés de tres mil persones a Castelló de la Plana i unes cinc-centes a Gandia (Safor) van respondre a les diferentes convocatòries d'ACPV a favor de TV3 –i la resta de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals– del passat 22 de desembre. Aquestes concetracions van comptar amb el suport i presència de tots els partits valencians (tret del PP), les principals centrals sindicals i desenes d'entitats ciutadanes.
[20 / 12 / 2007]
El FC Barcelona signa un acord amb la Federació Llull per tal de potenciar la llengua i la cultura arreu dels Països CatalansAquest matí, el president del
Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, ha signat un conveni amb la Federació Llull –la unió d’Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear, les tres entitats culturals més significatives dels Països Catalans. L’objectiu de l’acord és contribuir a la promoció de la cultura catalana arreu del territori lingüístic català. Per tal de fer-ho, el club cedirà a la Federació Llull una part dels ingressos obtinguts del partit que es disputarà dissabte entre el Futbol Club Barcelona i el Reial Madrid al Camp Nou.
[18 / 12 / 2007]
La Plataforma pel Dret a Decidir demana un acord sobre TV3 que no supose cap renúnciaLa
Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) ha emès un comunicat on demana que el govern català no signe "cap acord amb la Generalitat Valenciana que no garantisca als valencians la possibilitat de sintonitzar els quatre canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: TV3, C33, 3/24 i canal 300." Igualment, considera irrenunciable que es mantinguen les freqüències actuals i que es respecte el llibre d'estil de TV3.
CAMPANYA.
Manifest de suport de les entitats de la Franja
[18 / 12 / 2007]
ACPV condemna l'atac feixista al Casal de SuecaL'atac el passat 14 de desembre contra el Casal Jaume I de Sueca (Ribera Baixa) representa un nou episodi en l'escalada violenta del blaverisme ultra, de la qual hem tingut preocupants episodis en les darreres setmanes. El fet que els agressors agredisquen ciutadans i entitats tranquil·lament amb la cara descoberta i a la llum del dia és simptomàtic de la impunitat amb la què actuen, la qual representa un greu problema per a la convivència democràtica al País Valencià.
[17 / 12 / 2007]
El jutjat de Castelló dóna a ACPV cinc dies i el de València tres per fer al·legacions contra els tancaments dels repetidors del Bartolo (Plana Alta) i Mondúver (Safor)El passat 29 d'octubre la Generalitat Valenciana va sol·licitar el permís del Jutjat Contenciòs Administratiu número 2 de Castelló de la Plana per accedir a les instal·lació reemissores del Bartolo, repetidor des d'on ACPV emet el senyal de TV3 per a Castelló. El 12 de desembre, aquest jutjat va comunicar la nostra entitat que disposa de cinc dies per presentar al·legacions contra el tancament. També, el Jutjat Contenciòs Administratiu número 4 de València per va comunicar la nostra entitat que disposa de tres dies, fins dilluns 17 de desembre (es compta també ahir), per presentar al·legacions contra el tancament. Es completa, doncs, el procés per tancar tots els repetidors subjectes a l’expedient administratiu de la Generalitat contra ACPV.
[13 / 12 / 2007]
Federació Llull: "L'acord de reciprocitat no és la solució al no donar seguretat jurídica a les emissions de TV3La Federació Llull considera que la via d’un possible acord polític de reciprocitat entre els governs valencià i català no té viabilitat, ja que un acord polític entre governs no dóna seguretat jurídica definitiva ni estabilitat. Un acord polític és un conveni de col·laboració, una mena de contracte que una de les dues parts pot incomplir o rescindir en funció de qui governe i els seus interessos prioritaris.
DECLARACIONS D'ELISEU CLIMENT, PRESIDENT D'ACPV [12 / 12 / 2007]
La Generalitat Valenciana tanca amb nocturnitat i sense avís el repetidor de la CarrasquetaUn dia abans del finalitzar el termini donat pel Contenciòs Administratiu d'Alacant, a les deu de la nit del diumenge 9 de desembre, funcionaris de la Generalitat Valenciana van procedir al precintat i tancament del repetidor que ACPV té a la Serra de la Carrasqueta (Alacantí). ACPV treballarà, amb la contundència i la fermesa que requereix aquest atac antidemocràtic a la llibertat d'expressió i al dret a la pluralitat informativa dels valencians, per restablir i garantir les llibertats democràtiques al País Valencià. (
VÍDEO)
[10 / 12 / 2007]
Cinc anys del Centre Ovidi Montllor-ACPV de l'Alcoià i el ComtatEn el sopar d'aniversari s'aplegaren un gran nombre de les persones que durant aquests anys han treballat amb el
CCOM per mantindre la vitalitat cultural i cívica de les comarques de l'Alcoià i el Comtat. En aquest sentit hi van estar representades les diferents forces polítiques progressistes i nacionalistes de la comarca –i del país: PSPV-PSOE, Bloc, EUPV, ERPV, Iniciativa-PV i PSAN.
VÍDEO [03 / 12 / 2007]
ACPV participà dissabte a la manifestació 'Som una Nació i diem Prou. Tenim dret de decidir sobre les nostres infraestructures'La manifestació, convocada per la
Plataforma pel Dret a Decidir, ha representat la més gran manifestació "nacional" de les darreres dècades. La marxa, que va comptar amb l'adhesió d'ACPV, ha servit per denunciar la manca d'inversions i el dèficit fiscal, i per exigir a l'Estat espanyol "el dret a decidir sobre el model de país que volem."
[30 / 11 / 2007]
ACPV: "Al País Valencià existeix un terrorisme cada vegada més actiu contra els nacionalistes, i actua amb total impunitat"L’atemptat amb explosius patit per la
formació republicana aquesta matinada, com el patit fa unes setmanes pel
Bloc, confirma l’existència d’un terrorisme ultra i
blaver consolidat organitzativament i cada vegada de major intensitat. El salt qualitatiu que suposa un atemptat amb explosius i, si com tot apunta en aquesta ocasió, amb metralla, ens posa davant una situació d’extrema gravetat que requereix d’una resposta contundent i unànim de la societat valenciana, i en primer lloc de la seua classe política. A les pintades i agressions patides per ACPV i altres entitats, a les pallisses a persones (cas del portaveu del Bloc a Mislata o a assistents a la manifestació del 25 d’Abril), ara ja ens trobem en un context on hi juguen les bombes. La línia, doncs, ja s’ha traspassat.
[29 / 11 / 2007]
La Generalitat Valenciana prepara un nou expedient sancionador contra ACPV pel repetidor de PerenxisaEls tècnics de manteniment dels repetidors d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV) han comunicat a l’entitat que la Generalitat Valenciana ha iniciat una investigació sobre el repetidor que ACPV té a la Serra de Perenxisa, al terme municipal de Torrent (Horta Sud), el qual té la gran importància de cobrir la ciutat de València i la seua àrea metropolitana. Aquesta és la fase inicial per posar en marxa un expedient sancionador com el que resolgué el passat setembre sancionar l’associació amb una multa de 300.000€ i l’ordre de cessament immediat de les emissions de TV3 al País Valencià. Si es confirma la posada en marxa d’aquest segon expedient sancionador –el primer feia referència als reemissors del Bartolo, Mondúver i Carrasqueta– ACPV podria ser sancionada amb una altra multa, fins i tot, de major quantia que la primera.
CAMPANYA [23 / 11 / 2007]
La Generalitat Valenciana vol tancar la Carrasqueta la setmana vinentAcció Cultural del País Valencià (ACPV) va rebre la setmana passada la
notificació del Jutjat del Contenciós Número 1 d’Alacant per la qual s’autoritza, a petició de la Generalitat Valenciana, l’accés al repetidor de la Serra Carrasqueta, al terme municipal de Xixona per tal de “procedir a l’execució forçosa de l’ordre de cessament de les emissions de televisió, mitjançant l’apagada i precinte dels equips corresponents”. L’autorització atorgava quinze dies a l’administració valenciana per a dur a terme el tancament forçós.
CAMPANYA [20 / 11 / 2007]
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1516 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
3031 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42