Acció Cultural del País Valencià
 
Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià
dimarts, 13 de febrer de 2018 13:59
PDF Imprimeix Correu electrònic
Comparteix Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a FaceBook Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a Twitter Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a Google Bookmarks Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a La Tafanera Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a Meneame Compartir (Acció Cultural demana una reunió a Consum per parlar de l’etiquetatge en valencià) a Delicious
 

L’entitat defensa la no discriminació de les persones per raó de llengua i, per tant, la igualtat de les dues llengües oficials

Des del moment que es va saber que l’empresa cooperativa valenciana Consum havia acordat retirar l’etiquetatge en valencià en els seus productes de marca blanca, a Acció Cultural del País Valencià hem rebut nombroses queixes, per part dels nostres socis i de moltes altres persones que estimen la llengua, demanant-nos un posicionament clar al respecte i una petició pública a aquesta empresa per a que retorne a la seua política lingüística anterior, també en el tema de l'etiquetatge.

 

Per això, des de la nostra entitat hem demanat una reunió a la direcció de Consum, per a demanar-li que, a l’hora de decidir la seua política d'etiquetatge, considere els següents aspectes:

-- El dret de tots els clients i consumidors a rebre la informació sobre els seus productes en la llengua oficial del País Valencià que desitgen.

-- El fet que tenir etiquetats els seus productes en valencià constituïa un plus per a molts clients, ja que a l’hora de triar entre les diferents cadenes comercials aquella en la qual fer les seues compres, tenien en compte entre altres factors la valencianitat de la cadena, el seu funcionament com a cooperativa i, sobretot, la normalització mínima que aquesta mantenia des del punt de vista lingüístic.

-- La importància d’una cooperativa com Consum a l’hora de donar exemple en favor del valor de la no discriminació per raons de llengua i de respecte a les dues llengües oficials en condicions d’igualtat.

Per tot això, emplacem la direcció de Consum a reconsiderar la seua decisió, ara que encara són a temps, i a valorar si les conseqüències negatives pel que fa a la pèrdua de clients i disminució de vendes no els poden resultar més perjudicials que les que afirmen tenir ara en altres autonomies pel fet de tenir etiquetats els productes en valencià, al costat de la retolació castellana.

Etiquetes:
 
 
 

Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Generalitat Valenciana

Acció Cultural del País Valencià © 2011 - Octubre Centre de Cultura Contemporània. Carrer de Sant Ferran, 12 - 46001 - València - Tel. (0034) 96 315 77 99 - Fax. 96 315 51 64 - info@acpv.cat
{alt}